(FIOT 34)
FESTIVAL
INTERNACIONAL OUTONO DE TEATRO DE CARBALLO
UN VAL DE LÁGRIMAS NUNHA CASA DE MONECAS
SANTIPAZOS
É posible
que o meu lacrimal quedara seco por exceso de uso? Pode ser que a capacidade de
empatía ten data de caducidade, sendo eu un ser tan sensible que me ruborizo só
de pensalo? Por qué, pregunto na
intimidade máis íntima, deixei de louquear polo merengue, (o doce, xa que polo
musical nunca tiven excesiva atracción), e paseime a esa seita que goza do
picante e o salgado? Cal foi o tráxico momento no que pasei a considerar que o
sentimentalismo exaxerado forma parte da masa dun biscoito no que o azucre
cristaliza coma se fose un verniz? Por qué me molesta tanto que queiran facer
bonitos acontecementos tan crueis como que túa nai morra de cáncer, sendo ti un
neno? Teño culpa eu de que existiran Duncan Dhu? Cómo pode ser que moitos
espectadores pensen que se che cortan as mans nun escenario quedas manco total
e póñense a chorar e miran para as súas por se acaso é unha praga? Qué poder
teñen eses actores travestidos de monicreques para introducirse nos teus miolos
e convencerte de que nunha casa de monecas hai algo máis que cartón pintado?
Pois si.
“Matre” da Compañía Campi qui Pugui, demostra que esa é a maxia do teatro. O
marabilloso mundo do engano no que algúns nos cuestionamos a propia existencia.
Persoalmente termino empachado, pero outras saen cos ollos vidrosos. Queremos
pensar que podemos chegar a ter unha existencia agarimosa e comprensiva na que
sempre haberá alguén para protexernos das desgrazas que o azar nos depare.
Todos se doen dese moneco que se enfada porque se da conta de que queren
engaiolalo con chuches para que non sufra por esa falta irreparable da propia
nai. E eu, tan pouco condescendente, acabo de
acordarme de Andalucía. Xa saben, supoño.
Teño que
aclarar que o merengue da “San Luís” segue a gustarme tanto que procuro non
pasar por diante desa docería, pero tamén aclaro que no teatro sempre me
molestan os excesos. E nesta obra superan o límite de velocidade permitida para
que os corazóns non estoupen. Nin tanto, nin tan pouco.
Cando saín,
despois de que a actriz Areta Bolado recollese, ben merecido, o seu nomeamento
como Xograresa do FIOT, camiño do Mercado Municipal, para ver a Joaquín
Pajarón, pasei polo Casino 1889, para liberarme de tanta tenrura difícil de
soportar, a escoitar a Lowcos, (son fan
declarado), que presentaban un disco colectivo dos de San Campio de Cances,
sempre tan activos e creativos. Aí dinme conta que non me convertera nun moneco
máis daquela casiña tan triste como agarimosa e fun rir un pouco.
Joaquín
Pajarón, “paisanu” meu, que tamén vivín a primeira década da miña vida en
Avilés, debulla unha chea de ocorrencias divertidas, ben estruturadas e feitas
con picardía. Non é moi distinto doutros tantos que se dedican a darlle a volta
ao calcetín que levaron onte e volver a poñelos para que parezan limpos.
(Pensen que non leron o que acabo de escribir. Desculpen). Realmente estaba
xogando a escribir un monólogo destes que tanto trunfan, pero non o consigo.
Será que no teatro actual esquecéronse de que sen arquitectura non hai castelo que se sosteña en pé? Mellor parar. Será que falo coa miña propia sombra, Profesor De La Viña, mentres escoito “Non credere” de Mina?
Saúde e longa
vida…
NOTA: ESTE ARTIGO FOI PUBLICADO NA EDICIÓN DE BERGANTIÑOS
DE LA VOZ DE GALICIA


No hay comentarios:
Publicar un comentario