miércoles, 24 de octubre de 2018

"SALVADOR" de Borja Fernández

(FIOT 2018)
27 FESTIVAL INTERNACIONAL OUTONO DE TEATRO CARBALLO

XEOGRAFÍAS
(A propósito de “Salvador” de Borja Fernández)

SANTIAGO PAZOS



O gran problema que teñen as viaxes é que as cartografías xeográficas han de ser feitas con moita exactitude para que o viaxeiro (neste caso o público) non se perda. Diso sabe moito o amigo Alfonso Javier Canosa Rodríguez que se doutorou recentemente cunha tese sobre da “Peregrinação”, de Fernão Mendes Pinto. (Por se interesa pódese consultar en www.citius.usc.es).

Tamén é certo que un conta o que quere ou pode contar, con atallos ou polo camiño máis longo, por labirintos ou rectas sen final a vista. E en calquera deses casos o que nos conten pode ter entidade suficiente sempre que intención e logros estean en consonancia, non defrauden.

 “Salvador” do galego Borja Fernández amósanos unha viaxe en busca de respostas que expliquen certos acontecementos familiares que o silencio, tácito ou explícito dos protagonistas, esconde. Un silencio cheo de suspense que non acaba de ser aclarado ou que, mellor dito, esconde datos que para o artista quizais non son de importancia e que a min como espectador paréceme que me están a escatimar. Sobre todo porque Borja está a dicir todo o tempo que conta con esa información.

No método de traballo nótanse moito as positivas influencias de Chévere e a súa relación coa “Berberecheira”.  Mais no resultado final quedan moitos cabos soltos. Ese teatro documento, ou documentado, (o de documental paréceme máis axeitado para o audiovisual), ha de contar a historia de xeito fidedigno, nunca instrumentalizada e ficcionada. E de ser así, (o creador ten liberdade para facer o que lle pete), ten que dicirllo con claridade ao espectador para que non se sinta enganado. Todo indica que, na súa viaxe a Brasil, Borja soubo máis cousas do seu avó das que nos conta en “Salvador”. Cousas importantes nas que puido profundar para completar ese relato.


Por outra parte, a montaxe non ten nada de novidoso, aínda que sexa unha proposta interesante, e a interpretación non está suficientemente perfilada. Certo é que o espectáculo está feito con moita dignidade e cando leve algunhas funcións máis supoño que ira axustando moitas de esas eivas.

Quédome con esa obsesión polos triángulos. De feito hai tempo que escribín un poema que empezaba así:
Sempre pinto triángulos
Unhas veces comigo dentro
Outras...



Saúde y larga vida…




No hay comentarios: