(FIOT 30)
FESTIVAL INTERNACIONAL OUTONO DE TEATRO DE CARBALLO
O RELOXO IMPERTINENTE
(A propósito de “Déjà vu” de Manolo Alcántara)
SANTIAGO PAZOS
Con “Déjà vu”, de Manolo Alcántara, comezou
o Programa de Sala deste FIOT 30 que ten a pretensión de resarcirnos desa pausa
que tiveron que facer por culpa da pandemia. E xa que sen público non hai
teatro, é unha ledicia recuperar ese contacto social que esixe esta actividade
cultural que facilita e permite entender e coñecer o devir da historia das
relacións humanas na que a nosa participación como espectadores é
indispensable. E temos que felicitarmos porque o mundo da cultura, castigado
con tanta crueldade, comece a amosar de novo a súa capacidade creativa e
transgresora.
E xa entrando en materia, dicir que esta
obra que vimos o sábado é bonita, é dicir moito ao tempo que non dicimos nada.
Simplemente é una cuestión de gustos que teñen que ver máis coa estética
escenográfica que coa linguaxe narrativa e a técnica esixible nun espectáculo
desta natureza. Aspectos nos que Manolo Alcántara é un mestre, como ten
demostrado en obras tan interesantes como “Plecs” ou “Rudo”. Vistas, por certo,
noutras edicións do FIOT e que foron merecedoras do aplauso e recoñecemento do
público fioteiro.
No obstante, se deixamos a un lado esa
recoñecida destreza e dominio das variadas técnicas que caracterizan o chamado
“Novo circo”, penso que “Déjà vu” carece dun elemento fundamental como é o
risco, ese triplo salto mortal sen rede que esperamos ansiosos mentres miramos
expectantes para o ceo da carpa.
Polo demais, sendo xusto, teño que
recoñecer que a factura final desta obra é impecable. Dispón dun relato potente
no que ven a dicir que por moito que un reloxo impertinente rache coa lírica do
mellor soño que podamos ter, non debemos deixar de soñar para gozar desa
liberdade que temos para volver a sentirmos nenos e xogar despreocupados sen
pensar nas consecuencias.
Obra na que con moita sensibilidade e
elegancia, humor, mímica, danza, poesía e música en directo, (dunha excepcional
Laia Rius), fan unha merecida e evidente homenaxe a eses grandes intérpretes do
cine mudo como foron Charlie Chaplin, Buster Keaton ou Harold Lloyd, mestres do
humor máis fino e corrosivo que eu podo recordar e que sospeito que por alí
pululaban en espírito.
En definitiva, parabéns para Manolo Alcántara
e a súa Compañía por este exquisito traballo, (aínda que esquecese o “Más
difícil todavía”). E parabéns para o FIOT e os amantes do teatro por recuperar
este saudable costume de enfrontarse a ese espello onde podes modelar a
realidade se ela non che da unha labazada nos fociños antes, coma ese reloxo
impertinente que sempre soa antes de tempo.
Saúde y larga vida…
NOTA:
Artigo publicado na edición para Bergantiños de "La Voz de Galicia"
No hay comentarios:
Publicar un comentario