(FIOT 2018)
27 FESTIVAL INTERNACIONAL OUTONO DE TEATRO CARBALLO
HISTORIAS DE ONTE, DE HOXE E DE SEMPRE
(A propósito de “Commedia”
de Contraproducións)
SANTIAGO PAZOS
As historias de sempre teñen unha
característica indiscutible: a sinxeleza. Xa poden ser obras dramáticas, de
terror, románticas, ou como no caso da “Commedia dell’arte”, cómica. O enredo
segue un patrón moi claro, unhas pautas das que o espectador está avisado, sabe
ou debería de saber que tipo de espectáculo vai ver. Non hai sorpresas, pero
non importa que todo sexa previsible porque nesa inxenuidade reside a súa
beleza.
Po iso, o interese do público cando acude a
ver obras deste tipo non pode ser outro que gozar coas virtuosas habilidades
dos actores que representan a eses personaxes tan coñecidos, arquetipos de
vicios e virtudes que conforman os comportamentos humanos desde que o tempo é
tempo. Diso vai “O anel máxico” de Carlo Goldoni, nada máis e nada menos.
A complicación destes espectáculos reside
en facelos ben, cousa que non parece fácil. Por algo Cándido Pazó, que adapta e
dirixe esta peza con mestría, di que os
actores da Commedia teñen que ser completos, ter un pouco de acróbatas, un
pouco de músicos, un pouco de bailaríns, e un “moito de comediantes”. E abofé
que o elenco cumpre de sobra con todos eses requisitos.
Eu non tiven a sorte de ver a
Ollomoltranvía nese Xoguete para Goldoni que fixeron hai 25 anos e co que recorreron
medio mundo con éxito. (Recórdamo a miúdo José María de la Viña e as críticas
periodísticas desa época así o confirman). Pero despois de ver a nova adaptación
teño que dicir que non parece que eses anos lle restasen nin un pisco de
capacidade física e interpretativa a ningún dos actores do elenco orixinal que
repiten, (Víctor Mosqueira, Marcos Orsi, Avelino González, e Nuria Sanz. Todos con excepción de César
Goldi e Sergio Zearreta que substitúen a Evaristo Calvo e Santi Prego). Máis
ben penso que a experiencia acadada neste tempo xoga ao seu favor.
E o mesmo digo da dirección e adaptación de
Cándido, que mantén ese ritmo frenético e esa frescura e mordacidade típicas
deste tipo de teatro, resolve con intelixencia a actualización do texto e tece
unha “relación confidencial” entre público e actores que engade complicidade
cómica dende a naturalidade. Sen forzar, con sinxeleza, como se ten feito dende
sempre na Commedia dell’arte. Parabéns.
Saúde y larga vida…
No hay comentarios:
Publicar un comentario